De 7 beste relaxtips tijdens de zwangerschap vind je hier!Posted by On november 25, 2019

zwangere vrouw

Op deze pagina vind je een aantal relaxtips om even lekker bij te komen tijdens je zwangerschap:

Zwemmen

Het is een goed idee om een paar keer per week een uurtje te zwemmen. Je bent dan even gewichtloos en dat is een prettig gevoel.

Gebruik dan een zwemplankje ter ondersteuning voor je armen en zwem dan rustig met je benen.

Elke dag een rustmoment

Probeer per dag minimaal een uurtje voor jezelf te nemen. Ga dan even rustig lezen of slapen. Rust is erg belangrijk tijdens je zwangerschaps periode.

Bed omhoog

Als je je voeteneind van je bed iets verhoogd (met een kussen) dan heb je veel minder last van kramp.

Heb je last van brandend maagzuur, doe dan het hoofdeind van je bed iets omhoog (kussen of deken onder je matras). Het brandend maagzuur komt dan niet meer zo hoog als je op je bed ligt.

Kramp in de kuiten 

Wanneer je veel last hebt van kramp in (bijv.) je kuiten, neem dan producten waar magnesium in zit. In bananen zit magnesium dus die kun je hiervoor goed eten. Ook wil het strekken van kuitspieren wel eens goed helpen.

Warm bad voor het slapen gaan

Als je last hebt van slecht slapen, kramp in je benen, vermoeidheid/vermoeide voeten is het een goed idee om voor het slapen een warm bad te nemen. Hierdoor zul je beter slapen.

relaxen in badHeerlijk relaxen

Met vermoeide benen in een heerlijk badje gaan zitten met wat olie. Het liefst geurende. Om dat heerlijke gevoel te ervaren: kussentje in de rug en even een half uurtje relaxen. Dat is mijn tip voor een heerlijke zwangerschap. Na drie kinderen vind ik dat echt het beste wat ik in men zwangerschap heb gedaan om even die vermoeide benen te laten ontspannen.

Gebruik van een voedingskussen

Dit kussen kun je gebruiken vanaf het moment dat je zwangere buik zo groot geworden is dat deze je in de weg zit bij het slapen.

Je kunt het namelijk zo naast je neer leggen dat je er met je bovenste been op kunt rusten als je op je zij ligt.

Zodoende kun je je benen en je buik voldoende rust geven (waardoor jij ook weer heerlijk slaapt!).

Na de bevalling kun je het kussen gebruiken om zelf op te zitten (bijvoorbeeld bij pijnlijke hechtingen) en om je kindje te voeden.

En vanaf dat je kindje een maand of zes is en om kan rollen kun je het kussen gebruiken in het bedje of de box om je kindje extra lekker te laten slapen (het kindje voelt zich veilig in het kussen en kan niet omrollen). Een superkoop dus waar je heel lang plezier van hebt.

Tips

handige tipstipszwangerschap

Comments are disabled.

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze website maakt gebruik van functionele en statistieken cookies, die nodig zijn om deze site zo goed mogelijk te laten functioneren.

Wij gebruiken cookies voor de volgende redenen:

Functioneel Noodzakelijk voor het functioneren van de website (vereist)

Statistieken Voor analyse doeleinden om de website te verbeteren (vereist)

Social Media Voor het laten functioneren van like buttons

Advertenties Om bij te houden welke advertenties je al hebt gezien en hoe vaak

Interesses Om informatie en advertenties zoveel mogelijk te laten aansluiten bij je interesses

Verwijder je cookies uit je browser dan kan je keuze niet worden herkend en zal je opnieuw over het gebruik van cookies worden geïnformeerd en om toestemming worden gevraagd.

Sluiten